تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح مدرن ترین بیمارستان سوختگی ایران

کد خبر: ۴۴۰۶۰۹

۲۳۲  بازدید

خبرگزاری ایسنا: دکتر سیدحسن هاشمی در مسجد مکی زاهدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد که در این کشور پهناور و با فرهنگ بسیار غنی اقوام مختلف با مذاهب گوناگون در صلح و آرامش زندگی می‌کنند گفت: همه ملت نیز برای رشد ایران در تلاش‌اند و چنین شرایطی در کل دنیا بی‌نظیر است و از مواهب الهی است.

وی افزود: بنابراین باید افتخار کنیم که در بین چنین ملت فهیمی هستیم که به ادامه حیات فرزندان‌شان و برای پیشرفت آب و خاک‌شان اهتمام داشته و امیدوارند.

هاشمی با بیان اینکه پیامبر اسلام محور وحدت همه مردم ایران است گفت: زمانی که از وحدت صحبت می‌کنیم، معنای آن وحدت مذاهب و اقوام نیست؛ بلکه وحدت‌مان در دشمنی با دشمنان اسلام، انقلاب و ایران است و خدا را شکر که این وحدت در تمام نقاط کشور وجود دارد. من شخصاً بعد از قرآن و سنت پیامبر این وحدت را مدیون امام راحل می‌دانم که خداوند کمکش کرد و کشور را در مسیری قرار دارد تا ما امروز آن را به عنوان کشوری مستقل، مقتدر و رو به پیشرفت بدانیم.

وزیر بهداشت همچنین گفت: در کل منطقه همه سیاستمداران منتظر بودند تا ببینند در آمریکا کدام یک از دو گزینه برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود، اما برای جمهوری اسلامی ایران چه فرقی می‌کرد؟ البته آن‌ها بنای‌شان دشمنی با اسلام است و در حوادثی که اکنون در دنیا اتفاق می‌افتد، دست رذالت آن‌ها هویداست. ما در جمهوری اسلامی ایران از انتخاب هیچ‌یک از آن‌ها نه خوشحال می‌شویم و نه ناراحت؛ چرا که ما سیاست خودمان را دنبال می‌کنیم.

هاشمی ادامه داد: این در حالی است که همه کشورهای مقتدر اروپایی، آسیایی، آفریقایی و غیره در اضطراب‌اند که چه شرایطی در روابط بین‌الملل و به طبع آن در کشورشان با انتخاب یکی از این دو گزینه حاکم می‌شود؛ اما آنچه که برای ما لازم است ادامه مسیرمان است که همان مسیر قرآن و آموزه‌های الهی است.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: همه ما باید به عنوان بندگان خدا شرمسار باشیم که برخی به نام دین، قرآن و اسلام و زیر بیرقی که نام لااله‌الاالله رویش نوشته شده کارهایی را انجام می‌دهند که حتی در زمان بربریت نیز سابقه نداشت. مسلمانان غصه می‌خورند وقتی که می‌بینند در جهان اسلام مسلمان علیه مسلمان و علیه برادر و خواهر دینی‌اش اقدام می‌کند و رفتاری را از خودش نشان می‌دهد که جای تأسف است و فرسنگ‌ها از دینی که تمامش سلام، احترام، صلح و آزادی است فاصله دارد.

وی افزود: دلیل عمده این اقدامات جهل و نادانی است و یک دلیلش هم حکام و به اصطلاح علمایی هستند که تفسیر به رأی کرده و مسیر خلاف را انتخاب می‌کنند. بر این اساس فرقی نمی‌کند چه در عالم تشیع و چه در عالم تسنن اگر عالمی خلاف مسیر اسلام سخن بگوید قطعاً دنبال‌کننده راه پیامبر نیست و آن لباس را به اشتباه بر تن دارد، چرا که عالم باید کلامش برای اسلام وحدت‌آفرین و عزت‌بخش باشد و همه مسلمانان هم پذیرفته‌اند که عزت در سایه وحدت، همدلی و هم‌افزایی ایجاد می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه حوادثی که هم‌اکنون در جهان اسلام رخ می‌دهد علیه اسلام است گفت: برخی تلاش می‌کنند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند چرا که با خود می‌گویند اگر یک و نیم میلیارد مسلمان دست به دست هم دهند چه قدرتی می‌تواند در برابر آن‌ها بایستد؟ بر همین اساس می‌بینیم که در عراق، یمن، سوریه و لیبی تمام منابع مسلمانان در حال نابودی است. این در حالی است که چند سالی است که اسرائیل در آرامش کامل به سر می‌برد و می‌بینیم که در سوریه، عراق و غیره فتنه‌گری می‌کند. البته امیدواریم که خداوند کمک کند و این بلایا برطرف شود.

هاشمی همچنین اظهار کرد: جامعه اهل سنت در تمام کشور و در تمام صحنه‌ها حتی قبل از انقلاب و در دوران دفاع مقدس و حتی امروز در دفاع از حریم ولایت در خارج از کشور در کنار اهل تشیع نقش‌آفرینی می‌کند که این موضوع با کمک علمایی که می‌دانند دستور دین و منفعتمان از چه طریق است.

وی با بیان اینکه جوان‌ترین شهید ما در دفاع مقدس یک جوان اهل سنت بود گفت: همه ایرانیان باید به چنین جوانانی افتخار کنند. در عین حال در دوران دفاع مقدس مسیحیان زیادی را داشتیم که به جبهه‌ها رفته و جانشان را دادند بنابراین باید به آن‌ها افتخار کنیم چرا که آن‌ها سرمایه اجتماعی‌ ما هستند و بریده‌باد دست‌ها و زبان‌هایی که نمی‌خواهند این وحدت و آرامش را ببینند.

وی با اشاره به برخی باورهایی که درباره استان سیستان و بلوچستان وجود دارد گفت: یکی از ظلم‌هایی که به استان شما شده همین نگاه آلوده است. من چهار روز است که در این استان هستم و شهرهای مختلف را دیدم و در این استان پزشکان در نقطه صفر مرزی فعالیت می‌کنند و می‌بینیم که امنیت استان نیز مناسب است. من به استاندار تبریک می‌گویم و تحسینشان می‌کنم. در عین حال دستان نماینده مقام معظم رهبری نیز در این استان فضای خوبی را ایجاد کرده و امیدوارم رسانه‌های ما این همدلی را به تمام ایران و جهان مخابره کنند.

هاشمی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در استان سیستان و بلوچستان گفت: بنای این دولت به تدبیر است و معتقدیم که دولت اقداماتش را با تدبیر در این استان پیش برده است و اگر دولت می‌توانست بیش از این گام‌های موثرتری را در کشور برمی‌داشت.

وی ادامه داد: به هر حال دولت تعامل و گفت‌وگو را با دنیا آغاز کرده و در بخشی از آن موفق بوده است. در بخش‌هایی هم نیاز به زمان دارد.

هاشمی با اشاره به موفقیت برجام گفت: آقای ظریف برای برجام زحمات زیادی کشیدند و باید بدانیم که با غوغاسالاری نمی‌توان تاریخ را عوض کرد. بالاخره آیندگان در این باره قضاوت و تحلیل می‌کنند. در حال حاضر می‌بینیم که فروش ۹۰۰ هزار بشکه نفت در روز به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است و تا پایان سال نیز به ۳ میلیون بشکه می‌رسد و این نشان‌دهنده این است که ما به تدریج به شرایط قبل از تحریم‌ها برمی‌گردیم در عین حال هر روز خبر جدیدی مبنی بر سرمایه‌گذاری در کشور می‌بینیم اما برخی می‌خواهند این‌طور القا کنند که اگر مذاکره کردیم باید همین امروز نتیجه‌اش را ببینیم اما این کار شدنی نیست و نیاز به زمان دارد.

هاشمی ادامه داد: ما هر روز نگرانیم که هواپیماهایمان که بین ۳۰ تا ۵۰ سال است که پرواز می‌کنند سقوط کنند و وقتی هم که هواپیمایی سقوط می‌کند، دنبال مقصر می‌گردیم. این در حالی است که هم‌اکنون قراردادهایی برای خرید هواپیما می‌بندیم اما برخی فریاد می‌زنند که با این کار برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها شغل ایجاد کرده‌ایم. انسان واقعاً نمی‌داند در برابر برخی صحبت‌ها چه بگوید؟

هاشمی تأکید کرد: به هر حال دولت مسیرش را با عقلانیت، تدبیر و صبر دنبال می‌کند و در عین حال یکی از مشکلات جدی دولت هم بحث هزینه‌های جاری است. به طوری که امسال بودجه دولت ۲۱۰ هزار میلیارد تومان بود که ۱۹۰ هزار میلیاردش صرف امور جاری می‌شود و نمی‌توان آن را برای سرمایه‌گذاری به کار برد. متأسفانه ما طوری کشور را اداره کرده‌ایم که امکان سرمایه‌گذاری، اشتغال و پیشرفت کم است و این موضوعات هم یک روزه درست نمی‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین باید کارها را با تدبیر پیش برد. بر این اساس سال آینده با گشایش‌هایی که انجام می‌شود، بودجه کشور به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. البته امسال دولت ۱۰ هزار میلیارد دلار را برای تولید و سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده که امیدواریم در سال آینده به ۶۰ هزار میلیارد برسد بنابراین اگر بخواهیم مشکل اشتغال را رفع کنیم باید سرمایه‌گذاری کنیم. در عین حال باید توجه کرد که سرمایه‌گذار داخلی و خارجی هم جایی سرمایه‌اش را خرج می‌کند که آرامش و امنیت باشد و بداند که پولش بازمی‌گردد. بنابراین با سرمایه‌گذاری است که تولید، اشتغال و درآمد ایجاد شده و آسب های اجتماعی کاهش می‌یابند.

هاشمی با بیان اینکه امیدواریم دولت بتواند رضایت بیشتر مردم را جلب کند گفت: کسانی که می‌خواهند مردم را ناامید کنند باید بدانند که در جهت منافع ملی قدم برنمی‌دارند. حال مهم نیست که چه لباسی بر تن دارند، چه ظاهری از خود نشان می‌دهند و چه تابلویی در دست دارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه سلامت نیز در استان سیستان و بلوچستان اقدامات زیادی انجام شده است گفت: طبق گزارشی که از منطقه بلوچستان و شهرهای اطراف آن به من داده‌اند، ۲۰۶ پروژه در این استان در حال انجام است و قول داده‌اند که این پروژه‌ها ظرف شش ماه آینده به سرانجام برسد. در زاهدان نیز ۳۷۵ پروژه در حال انجام است که به تدریج به نتیجه می‌رسند.

هاشمی ادامه داد: در عین حال ما بعد از ظهر امروز برای اولین بار بیمارستان سوختگی را افتتاح کردیم که به جرئت می‌توانم بگویم مدرن‌ترین بیمارستان سوختگی در کشور است و امیدوارم با همت مسئولان بتوانیم بیمارستان ایران‌شهر را راه‌اندازی کنیم. در گذشته افراد مبتلا به سرطان در استان با وجود اینکه در آن زمان پول بیشتری داشتیم اما برای درمان باید به یزد، کرمان و حتی تهران می‌رفتند اما امشب یک دستگاه رادیوتراپی را افتتاح کردیم و دومین دستگاه را هم به زودی می‌فرستیم. همچنین در حوزه‌های زایمان، شیمی‌درمانی، مراکز تحقیقاتی و غیره اتفاقات خوبی افتاده است.

هاشمی با بیان اینکه ظرف دو ماه آینده بیمارستانی را در میرجاوه به بهره‌برداری یم‌رسانیم در عین حال یکی از مجهزترین بیمارستان‌های چشم‌پزشکی را در زاهدان افتتاح کردیم و بر این اساس امیدواریم طوری عمل کنیم که بعدها پشیمان نباشیم. در عین حال امروز شنیدم که رهبر معظم انقلاب، ۵۰۰ میلیون دلار برای استان سیستان و بلوچستان اختصاص داشته‌اند و امیدوارم با درایت استاندار اقدامات جدی برای استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هیچ فرقی بین سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های کشور وجود ندارد گفت: مردم این استان از تبعیض رنج می‌برند و امیدوارم امروز تبعیضی وجود نداشته باشد، چرا که بنای جمهوری اسلامی ایران بر رفع تبعیض است. من ۳۷ سال پیش به عنوان جهادگر به این استان آمدم و تعدادی از دوستانمان توسط بدخواهانی که نمی‌خواستند این منطقه رشد کند شهید شدند اما در حال حاضر فرصت مهیاست و امیدواریم کل استان رو به رشد و گسترش باشد. در عین حال بدانید که هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی نیست و فرصت‌ها برابرند و ما هم با هم برادر هستیم.

هاشمی با بیان اینکه قرار است دانشکده علوم پزشکی ایران شهر به دانشگاه ارتقا یابد گفت: به جوانان نصیحت می‌کنم تا می‌توانند درس بخوانند چون در این استان فرصت برایشان فراهم است و آموزش عالی نیز به خوبی رشد کرده است. از طرفی ورود هیچ‌کس اعم از بلوچ، سیستانی، شیعه، سنی و ... در مراحل آموزشی با مانع روبه‌رو نیست و آزاد است و همه ایرانی‌ها می‌توانند به دانشگاه‌ها وارد شود. بنابراین درس بخوانید چرا که با آگاهی، دانش و مهارت می‌توانید به همه‌چیز دست یابید. در عین حال توجه کنید که اگر امروز کشور قدرتمند است با توپ و تفنگ و اسلحه نیست بلکه به خاطر علم ایرانیان است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح مدرن ترین بیمارستان سوختگی ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..