تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با این روش‌های درمان خانگی "&am

برای درمان فوری اسپاسم عضلات لازم نیست سراغ انواع مسکن ها بروید و با درمان‌های خانگی می‌توانید درد ناشی از گرفتگی عضلات را آرام کنید.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ یکی از مشکلاتی که گاه و بیگاه برای افراد به وجود می آید اسپاسم ناگهانی عضلات بدن است. این اتفاق می تواند به دلایل مختلفی چون انجام تمرینات ورزشی، عادت قاعدگی بانوان، کم آبی بدن، بیماری، تب و لرز و نیز بلند کردن اجسام سنگین رخ دهد.

برای درمان اسپاسم عضلات انواع روش های درمانی وجود دارد؛ از جمله این روش‌ها می‌توان به ماساژ عضلات درگیر اسپاسم اشاره کرد که باعث خونرسانی و گرم شدن بدن و رفع اسپاسم می‌شود. همچنین انجام ورزش های ملایم و به ویژه حرکات کششی در رفع التهاب و کشیدگی عضلات موثر است.

کمپرس سرد یا گرم محل اسپاسم، بسته به اینکه کدام یک بر عضلات بدن موثر و باعث رفع التهاب می شود، یکی دیگر از راه های درمان این نوع گرفتگی عضلات به شمار می‌رود.

ابتدا به مدت 20 الی 30 دقیقه بر روی موضع  کمپرس آب سرد قرار دهید و چنانچه التهاب رفع نشد بر روی آن کمپرس آب گرم قرار دهید.

بر هم خوردن الکترولیت بدن نیز یکی دیگر از دلایل بروز اسپاسم بوده و کم آبی و احساس تشنگی با غلیظ کردن خون باعث ایجاد التهاب در بافت های بدن می‌شوند. برای رفع این مشکل تنها کافی است به میزان کافی مایعات بنوشید. نوشیدن آب، آبمیوه های طبیعی و دمنوش های گیاهی در رفع این مشکل بسیار موثر است.

از این گذشته، کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی ممکن است در بروز اسپاسم عضلات دخیل باشد به طوری که اصلاح الگوی تغذیه و خوردن انواع میوه و سبزیجات ممکن است چاره‌ساز باشد.

اگر با این روش های خانگی مشکل اسپاسم عضلات بدن برطرف نشد، برای معاینات بیشتر مراجعه به پزشک توصیه می شود.

منبع: wikihow

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با این روش‌های درمان خانگی "&am»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..