تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با لکه بینی بارداری چقدر آشنا هستید؟ - آکا

,لکه بینی,لکه بینی چیست؟,درباره لکه بینی,[categoriy] با لکه بینی بارداری چقدر آشنا هستید؟

با لکه بینی بارداری چقدر آشنا هستید؟ - آکالکه بینی,لکه بینی چیست؟,درباره لکه بینی

آکاایران: با لکه بینی بارداری چقدر آشنا هستید؟

آکاایران: اولین روزهای بارداری یا آخرین روزهایش خانم ها با خونریزی مواجه هستند و لکه بینی هم به خونی همانند خونریزی روزهای اول یا آخر قاعدگی گفته میشود.ترشحات خونی که بصورت خفیف از واژن خارج میشوند را لکه بینی میگویند.رنگ آن قرمز،صورتی یا قهوه ای است و لکه بینی میتواند در دوران بارداری در هر زمانی خودش را نشان بدهد.

به گزارش آکاایران: لکه بینی بسته به اینکه در کدام مرحله از بارداری (نیمه ی اول یا دوم) ظاهر شود با علل متفاوتی همراه است .

در نیمه نخست بارداری بیست هفته اول لکه بینی به طور معمول به دنبال شرایط زیر اتفاق می افتد :

لانه گزینی تخمک بارور شده

اتصال تخمک بارور شده به جداره رحم با ریزش قسمتی از دیواره رحم می توانند منجر به لکه بینی و یا خونریزی شود. به طور معمول این تظاهرات خونی همزمان با موعد خونریزی قاعدگی اتفاق می افتد و خانومی که از بارداری خود بی اطلاع است، آن را به حساب خونریزی دوران قاعدگی خود می گذارد.

تهدید به سقط

لکه بینی به ویژه اگر با درد های کرامپی شکم توام شود، از مهمترین علامت پیشگویی کننده سقط است. سایر علائم تهدید به سقط: درد های منظم زیر شکم، کمر درد و احساس فشار در لگن.

حاملگی خارج از رحم (حاملگی نابجا)

کاشته شدن تخمک بارور شده در محلی به غیر از حفره رحم حاملگی نابجا محسوب می شود. ۶۰ ۸۰ درصد از زنان مبتلا به حاملگی نابجا درجاتی از لکه بینی و یا خونریزی را تجربه و اغلب با شکایت از دردهای شدید زیر شکم و لگن به درمانگاه مراجعه می کنند.

حاملگی مولار

حاملگی مولار یا به اصطلاح بچه خوره، فرمی از حاملگی غیر طبیعی است که در آن تخمک بارورشده غیر زنده در رحم لانه گزینی کرده و پرزهای متورم جفتی به تشکیل کیست های مشابه خوشه انگور رحم را می پوشانند و شواهدی از جنین دیده نمی شود. این نوع از حاملگی غالبا با لکه بینی و  یا خونریزی نامنظم تهوع و استفراغ بسیار شدید، رشد رحمی فراتر از سن حاملگی و گاهی افزایش فشار خون و به همراه دفع پروتئین از ادرار ( پره اکلامپسی یا مسمومیت حاملگی)، در اوایل بارداری همراه است.

در نیمه دوم بارداری ۲۰ هفته دوم نیز شرایطی که می توانند با بروز لکه بینی همراه باشند عبارتند از :

جفت سرراهی

جفت اندامی دایره ای شکل است که به طور طبیعی در قسمت فوقانی دیواره رحم لانه گزینی می کند و از طریق بند ناف وظیفه خونرسانی به جنین را برعهده دارد. در مواردی همچون حاملگی چند قلویی، سابقه سزارین قبلی و … جفت ممکن است در قسمت های تحتانی و در مجاورت دهانی رحم لانه گزینی کند؛ در این شرایط به اصطلاحجفت سرراهی خوانده می شود. جفت سرراهی با کوچکترین ضربه، نزدیکی، پرداختن به فعالیت های سنگین و یا با شروع زایمان مستعد جداشدگی و به دنبال کار لکه بینی و خونریزی بدون درد است.

دکولمان جفت یا جدا شدن زودتر از موعد جفت

به طور طبیعی جفت بعد از زایمان از محل لانه گزینی خود جدا می شود. در برخی از بارداری ها به ویژه بارداری های همراه با فشار خون بسیار بالا، پارگی پیش از موعد کیسه آب، استعمال دخانیات و… جفت ممکن است پیش از موعد زایمان از محل لانه گزینی خود جدا شود؛ در این شرایط مادر ممکن است لکه بینی و خونریزی های دردناک و همچنین انقباضات بیش از حد رحم را تجربه کند.

لکه بینی در اواخر حاملگی به عنوان نمایش زایمانی

در برخی از مادران باردار ترشحات خونابه ای و یا لکه بینی نخستین پیش درآمد شروع زایمان است که امری طبیعی بوده و می تواند توام انقباضات منظم رحمی، پارگی کیسه آب و باز شدن دهانه ی رحم باشد.

قابل توجه مادران عزیز باردار

مشاهده هرگونه لکه خون در دوران بارداری، حتی یک قطره باشد و تکرار نشده باشد، مستلزم پیگیری فوری و مراجعه به پزشک متخصص زنان، ماما و یا مراجعه به بیمارستان است تا با کشف علت، مراقبت و اقدامات لازم درمانی به کار گرفته شود.

رعایت نکته های زیر مادامی که لکه بینی و یا خونریزی وجود دارد الزامی است :

استراحت مطلق استفاده از توالت فرنگی ممنوعیت سوار شدن موتور و دوچرخه اجتناب از نزدیکی دوری از محیط پر استرس و تنش زا مصرف مقادیر زیاد کافئین که در دانه ی قهوه کاکائو و برگ چای موجود است و همچنین زعفران در دوران بارداری به دلیل افزایش خطر انقباضات رحم و خطر ممنوع است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با لکه بینی بارداری چقدر آشنا هستید؟ - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..