تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شناسایی 63 گونه پرنده بومی و مهاجر در تالاب سدمیل مغان اصلاندوز

ساعت: 20:35 منتشر شده در مورخ: 1395/09/22 شناسه خبر: 975755

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد از شناسایی 63 گونه پرنده بومی و مهاجر در تالاب سدمیل مغان اصلاندوز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارس تبار"هاشم میرزانژاد"امروز در کارگاه آموزشی جوامع محلی تالاب سد مغان در مدارس شهر اصلاندوز گفت:این کارگاه آموزشی با هدف آشنایی هر چه بهتر دانش آموزان با تالاب ها و اهمیت آن و چگونگی بهره برداری پایدار از آن در دو نوبت صبح و عصر در دبیرستان های شهر اصلاندوز برگزار شد.

وی در مورد اهمیت تالاب سدمیل گفت:این سد با توجه به کم بودن عمق دریاچه و قرار گرفتن آن در بستر رودخانه ارس جزو تالاب های رودخانه ای طبقه بندی  می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد در ادامه افزود:پوشش جنگلی و نیزارهای داخل و کناره تالاب و نیز تولیدات بالای آن و امنیت ناشی از قرار گرفتن در نوار مرزی آنرا به یک زیستگاه و پناهگاه امن برای انواع زیستمندان تبدیل نموده است.فلذا علاوه بر اینکه آب آبیاری بخش وسیعی از اراضی کشاورزی و صنایع و آب شرب منطقه را تآمین کرده و عامل اصلی رونق اقتصادی و اجتماعی منطقه است.

میرزانژاد خاطر نشان کرد: به لحاظ تنوع گونه ای و امنیت حاکم بر این سیستم آبی ناشی از ممنوعیت تیر اندازی و شکار و صید در حدود مرزی و نقشی که این تالاب از نظر جذب پرندگان ارزشمند مهاجر دارد مقام اول را در بین زیستگاهای آبی استان به خود اختصاص داده است .

وی افزود:اداره حفاظت محیط زیست استان و شهرستان پارس آباد با مطالعاتی که بر روی این تالاب انجام داده و اقداماتی که صورت گرفته درصدد ثبت آن در فهرست جهانی تالابها ست(کنواسیون رامسر) که بیش از 90 درصد مراحل کار صورت گرفته و در صورت نهایی شدن کار مراتب اعلام خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد از شناسایی 63 گونه پرنده بومی و مهاجر در تالاب سدمیل مغان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت زیستگاهی دارای سطح حفاظتی پناهگاه حیات وحش است و از دیگر زیستمندان تالاب و حاشیه  آن 11 گونه ماهی گرم آبی، 3 گونه دوزیست ، 10گونه پستاندار خشکزی ،یک گونه پستاندار آبزی و 11 گونه خزنده را نام برد.

میرزانژاد در پایان گفت:این کارگاهای آموزشی در طول سال به صورت مستمر جهت ارتقائ فرهنگ زیست محیطی جوامع محلی برگرار خواهد شد.

در ادامه این کارگاه کلیپی در مورد پرندگان حائز اهمیت و پرندگان نادری چون پلیکان پا خاکستری ، اردک بلوطی ، عروس غاز ، غازپیشانی سفید کوچک ، باکلان کوچک ، قوی گنگ و فریاد کش برای دانش آموزان پخش شد.

به گزارش ارس تبار، کارگاه آموزشی جوامع محلی درخصوص تالاب سد میل مغان و جوامع محلی بهره مند از آن در دو نوبت در مدارس مقاطع متوسطه شهر اصلاندوز برگزار شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شناسایی 63 گونه پرنده بومی و مهاجر در تالاب سدمیل مغان اصلاندوز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..