تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خورش ونوشک | آموزش طرز تهیه خورش ونوشک غذای محلی کرمانشاهی

آموزش طرز تهیه خورش ونوشک

خورش ونوشک یک غذای محلی کرمانشاهی است که برای وعده ناهار بسیار عالی می باشد و طعمی خوب دارد. خورش ونوشک طعمی لذیذ دارد و از گوشت قرمز و یا سفید تهیه می شود و جزو غذاهای محلی کرمانشاه می باشد.

خورش های محلی زیادی در ایران وجود دارد که از آن جمله می توان به خورش ساق، خورش کرفس، خورش کنگرو خورش آلوچه اشاره کرد که در بخش های قبل آموزش دادیم.

خورش نوشک هم گزینه ای مناسب است که حتما از طعمش لذت خواهید برد. در تهیه خورش ونوشک از ونوشک یا پسته کوهی استفاده می شود که دارای خواص زیادی است و برای سیستم گوارش هم بسیار خواص دارد.

مواد لازم گوشت خورشی 400 گرم ونوشک پاک شده 200 گرم پیاز بزرگ 1 عدد گوجه فرنگی بزرگ 2 عدد رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری آبلیمو یا آبغوره 2 قاشق غذاخوری روغن به مقدار لازم زردچوبه، نمک، فلفل به میزان لازم

خورش ونوشک

طرز تهیه ونوشک ها را پاک کنید و 2 ساعت بگذارید در آب خیس بخورد و سپس در آبکش بریزید تا آب انها خارج شود و حالا کمی روغن در ماهیتابه بریزید و بگذارید روغن داغ شود و حالا ونوشک ها را در روغن تفت دهید و حرارت را خاموش کنید. پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در 3 قاشق غذاخوری روغن تفت دهید تا پیاز مقداری رنگ بگیرد سپس زردچوبه و فلفل سیاه را به پیازها اضافه کنید و باز تفت دهید. گوشت را به صورت مکعبی به ابعاد 2 سانتی متری برش بزنید و به پیازها اضافه کنید و بگذارید گوشت و پیاز با هم سرخ شوند تا تکه های گوشت رنگشان تغییر کند. رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و 3 دقیقه تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رنگ ان بهتر شود. 2 و یا 3 لیوان آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید، پس از زمان 2 ساعت که گوشت نیم پز شد ونوشک های تفت داده شده را به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را ببندید تا خورش کاملا جا افتاده شود. گوجهفرنگی ها را بشویید و در آب جوش بیندازید تا پوست گوجه ها به راحتی کنده شود و پوس و تخم آن را جدا کنید و به صورت نگینی خرد کنید و بعد از اینکه گوشت ونوشک پخته شد، گوجه فرنگی را به خورش اضافه کنید و نمک و فلفل را تنظیم کنید. در آخر هم برای اینکه خورش جا بیفد حرارت را ملایم کنید تا آب خورش تمام شود و حالا زعفران دم کرده و کمی آبغوره یا آب لیمو به خورش اضافه کنید تا طعم آن و رنگ آن عالی شود. نکات

خورش ونوشک با گوشت تکه ای شکلی مجلسی دارد ولی اگر وقت زیادی برای آشپزی ندارید می توانید از گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

می توانید خورش ونوشک را به صورت نوشک های پاک شده یا خوشه ای درست کنید و دانه های ونوشک را از خوشه جدا کنید یا آن را به صورت خوشه های کوچک دربیاورید و در خورش بریزید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خورش ونوشک | آموزش طرز تهیه خورش ونوشک غذای محلی کرمانشاهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..