تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تخم مرغ و جذب ویتامین ای

بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه پردو انجام شد، افزودن تخم‌مرغ کامل به یک سالاد رنگارنگ، ویتامین ای را که بدن از سبزیجات جذب می‌کند، افزایش می‌دهد.
اگر دچار کمبود ویتامین ای شویم، دچار مشکل خواهیم شد. چرا که این ویتامین محلول در چربی، دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی است.
دکتر وین کمپبل، پروفسور علوم تغذیه گفت: حال، مصرف کنندگان می‌توانند به آسانی، با افزودن تخم‌مرغ به سالاد خود، رژیمشان را بهبود دهند و آن چه را در سبزی‌های رنگارنگ هست، شکوفا کند.
جانگ اون کیم، محقق در مقطع پست دکترا در بخش علوم تغذیه‌ی دانشگاه پردو گفت: ما دریافتیم که جذب ویتامین ای با افزودن سه عدد تخم‌مرغ به یک سلاد، ۴ تا ۷ برابر می‌شود. این مطالعه با نگرشی نو انجام شد، چرا که میزان جذب ویتامین ای را به جای استفاده از مکمل‌های ویتامین ای که دوزهای بالایی از ویتامین ای دارند، با غذاهای واقعی اندازه گرفتیم.
ویتامین ای، همراه با چربی‌های خوراکی جذب می‌شود و معمولا در روغن‌ها، دانه‌ها و آجیل‌ها یافت می‌شود. تخم مرغ، سرشار از مواد غذایی است که موادی مانند آمینواسید‌های ضروری، اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین بی را در خود دارد. همراه با تمام این مواد، مقدار کمی ویتامین ای نیز دارد. این مطالعه به بررسی این موضوع پرداخت که وقتی غذاهای دارای ویتامین ای همراه با تخم‌مرغ خورده شوند، در کل چه میزان ویتامین ای جذب می‌شود. در این مطالعه راهی ارائه شد تا مقدار جذب ویتامین ای در غذاهایی که چربی خوراکی کمی دارند،‌ افزایش داده شود. همچنین این مطالعه این موضوع را به ما نشان می‌دهد که چطور یک غذا می تواند ارزش غذایی غذای دیگر را در صورت خوردن همزمان بهبود دهد.
این مطالعه در ادامه‌ی مطالعه‌ی دیگری است که توسط کمپبل، کین و پروفسور ماریو فروزی از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی انجام شده بود و در جون ۲۰۱۵ منتشر شد. در آن مطالعه نشان داده شد که با افزودن تخم مرغ به سالاد، مجموع کاروتنوئید جذب شده از سبزیجات افزایش می‌یابد. هر دوی این مطالعات، ۱۶ شرکت کننده داشتند که با سالادی مرکب از سبزیجات خام بدون تخم مرغ، با یک تخم مرغ و نصفی و همراه با ۳ تخم مرغ انجام شد که به ترتیب، ۰ گرم، ۷۵ گرم و ۱۵۰ گرم تخم مرغ داشتند. همه‌ی این سالادها با ۳ گرم روغن کانولا سرو شد و تخم‌مرغ‌ها به شکل خاگینه بودند تا مطمئن شوند که تمام تخم‌مرغ خورده می‌شود. در مطالعه‌ی سال ۲۰۱۵، میزان جذب کاروتنوئیدها – شامل آلفا کاروتن، بتا کروتن، لوتئین، زآگزاتین و لیکوپن – در حالتی که ۳ تخم‌مرغ داشت، ۳ تا ۸ برابر بیشتر از زمانی بود که هیچ تخم‌مرغی نداشت.
مطالعه‌ی قبلی‌ای که توسط کمپبل و فروزی انجام شد نیز نشان داد که اگر در طول یک روز، یک ظرف بزرگ سالاد در یک وعده مصرف شود، کاروتنوئید بیشتری از دو ظرف کوچکتر سالاد در دو وعده جذب خواهد شد.
همچنین تحقیق کمپبل بر فهم چگونگی تاثیر پروتئین خوراکی و ورزش بر سلامت افراد در روند پیریشان پرداخت. او جزو اعضای کمیته‌ی مشاور برای راهکارهای غذایی در سال ۲۰۱۵ بود.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تخم مرغ و جذب ویتامین ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..