تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه زلزله ها آب را به طلا تبدیل می کنند؟! -

وبسایت تابناک باتو: بنا بر یک پژوهش استرالیایی که در Nature Geoscience منتشر شده، میان زمین لرزه و شکل گیری طلا ارتباط وجود دارد.
بنا بر این گزارش، زلزله ها در امتداد گسل ها رخ می دهند. در این گسل ها شکستگی ها، انکسارها و فضاهای خالی وجود دارند که با آب پر شده اند. این آب ها حدود ۱۰ کیلومتری پایین تر از سطح زمین قرار دارند و نقش روان کننده و لینت دهنده گسل ها را به دوش می کشند و حاوی سیلیس، دی اکسیدکربن و طلا هستند.

,دانستنی،زلزله،طلا،تبدیل،پژوهش،زمین لرزه,[categoriy] چگونه زلزله ها آب را به طلا تبدیل می کنند؟

چگونه زلزله ها آب را به طلا تبدیل می کنند؟! - دانستنی،زلزله،طلا،تبدیل،پژوهش،زمین لرزه

آکاایران: چگونه زلزله ها آب را به طلا تبدیل می کنند؟!



به گزارش آکاایران: وقتی زمین لرزه رخ می دهد، این شکاف ها بازتر می شوند و آب موجود در آنها تحت فشار بالا بخار می شود و سیلیس و سایر مواد معدنی از قسمت های زیرین به سطح می آیند.
برای مثال زلزله ای با قدرت ۴ ریشتر که باعث لرزش قابل محسوس زمین می شود، باعث تبخیر آب موجود در گسل ها می گردد.
 
بنا بر این پژوهش، تنها وقوع یک زلزله برای تشکیل طلا کافی نیست، زلزله های متعدد و پشت سر هم باعث شکل گیری ذخایر طلا در یک منطقه می شوند.
 
,دانستنی،زلزله،طلا،تبدیل،پژوهش،زمین لرزه,[categoriy] چگونه زلزله ها آب را به طلا تبدیل می کنند؟

مناطقی که گسل های فعال دارند، منابع غنی از ذخایر طلا هستند. هزاران سال فعالیت زلزله ای در طول خطوط گسل های فعال، باعث شکل گیری ذخایر قابل توجه طلا می شود. ذکر این مهم لازم است که کوه های آتشفشانی هم باعث پدید آمدن طلا می شوند، اما روند آنها با چیزی که در هنگام وقوع زلزله رخ می دهد متفاوت است.
 
,دانستنی،زلزله،طلا،تبدیل،پژوهش،زمین لرزه,[categoriy] چگونه زلزله ها آب را به طلا تبدیل می کنند؟

دانستن اینکه طلای یک منطقه بر اثر کدام یک از فعل و انفعالات شکل گرفته، به کاوشگران طلا و شرکت های ذیربط کمک کرده و تلاش های آنان برای استخراج طلا در آینده را جهت دهی خواهد کرد. بر اساس آمار، انسان ها تاکنون ۱۸۸ هزار تن طلا از زمین استخراج کرده اند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه زلزله ها آب را به طلا تبدیل می کنند؟! -»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..