تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




17 درصد از مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی در کشور زن هستند

دکتر هنگامه نامداری تبار روز دوشنبه در حاشیه همایش چهارمین برنامه راهبردی کنترل ایدز در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: ابتلا به ویروس اچ.ای.وی در بین زنان طی سالهای گذشته در سطح کشور افزایش یافته است.
وی همچنین به روند رو به رشد انتقال این ویروس از طریق جنسی اشاره و بیان کرد: هم اکنون راه جنسی 18 درصد از موارد انتقال اچ.آی.وی را در کشور تشکیل می دهد که در سالهای اخیر رشد فزاینده ای داشته است.
کارشناس مسئول پایش و ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این در حالی است که موارد جدید انتقال ویروس از طریق جنسی در کشور 40 درصد گزارش شده است.
وی گفت: هم اکنون 75 تا 80 هزار نفر مبتلا به ویروس اچ.آی.وی در سطح کشور پیش بینی می شود که 32 هزار نفر از این تعداد تاکنون شناسایی شده اند.
دکتر نامداری تبار کنترل از طریق جنسی و شناسایی تمامی موارد ابتلا به ویروی اچ.آی.وی را از محورهای اصلی چهارمین برنامه راهبرد کنترل ایدز در کشور عنوان کرد.
وی افزود: اکنون اعتیاد تزریقی عامل 78 درصد انتقال ویروس عامل بیماری ایدز در کشور است و پس از آن انتقال از طریق جنسی که روند رو به رشدی دارد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
دبیر کمیته کشوری نظارت بر اجرای برنامه راهبردی کنترل ایدز ادامه داد: انتقال ویروس از مادر و به کودک یک درصد و انتقال از طریق فراورده های خونی و موارد ناشناخته نیز درصد اندکی را شامل می شود.
وی گفت: از سال 1385 هیچ موردی از انتقال ویروی اچ.آی.وی بوسیله فراورده های خونی در ایران شناخته نشده است.
دکتر نامداری تبار هزینه درمان هر بیمار مبتلا به ایدز را بین هفت میلیون تا هشت میلیون ریال در سال اعلام و بیان کرد: اگر یک بیمار مبتلا تحت مراقبت و درمان قرار گیرد می تواند عمر و زندگی طبیعی را طی کند و در عین حال بیماری را به دیگران انتقال ندهد.
وی افزود: ایدز یک بیماری عفونی قابل کنترل است و در سالهای اخیر نگرش نسبت به این بیماری تغییر یافته بطوری که یک فرد مبتلا به ویروس اچ.آی.وی می تواند همانند افراد دیگر زندگی عادی داشته، ازدواج کند و باردار شود.
کارشناس مسئول پایش و ارزشیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هم اکنون 23 ارگان در برنامه کنترل و پیشگیری از ایدز در ایران فعال هستند. چهارمین برنامه راهبردی کنترل ایدز با مشارکت تمامی این ارگانها تدوین شده اما هشت سازمان و نهاد بیشترین نقش را در تدوین و نظارت بر آن دارند.
خبرنگار: مریم انجیدنی **منتشرکننده: حسین کریم زاده
3027/1858

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «17 درصد از مبتلایان به ویروس اچ.آی.وی در کشور زن هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..